Naime u pomenutom teksu navodi se da je većina srednjoškolaca na Državnom takmičenju pokazala loše znanje iz matematike, fizike, biologije, istorije, geografije, sociologije i filozofije.
Mišljenja je da nije opravdano navoditi da se učenici nisu dobro pokazali na takmičenju iz pojedinih predmeta na osnovu broja bodova i to, na osnovu preliminarnih rezultata.
“Takođe, u imejlu koji smo Vam poslali, obavijestili smo Vas da je takmičenje u toku, da se ovog vikenda nastavlja sa takmičenjem i da slijedi nakon toga ista procedura a potom i usmeni dio takmičenja iz stranih jezika, te da je nezahvalno u ovom trenutku komentarisati rezultate i donositi zaključke bez detaljne analize. Posebno me razočarava činjenica što ste od jednog ovakvog događaja, od Državnog takmičenja na kojem učestvuju najbolji učenici iz Crne Gore, napravili negativnu priču”, dodao je Trivić.
Oni su se, prema njegovim riječima, odvažili da pokažu najbolja znanja koja su šira i prevazilaze sam nastavni plan i progam, tako da, kaže, treba da predstavlja festival znanja i uspjeha.
“Lijepo bi bilo da ste u naslovu stavili „Učenik 6. razreda osnovne škole na Državnom takmičenju iz matematike osvojio 100 od 100 bodova”. Čini mi se da zaboravljamo i stavljamo po strani lijepe vijesti i lijepe informacije kako bi se bazirali samo na nešto što Vi procjenjujete kao loše. Cilj Državnog takmičenja nije dobijanje ocjena nego se od takmičara mogu zahtijevati sadržaji i nivoi znanja koji prevazilaze predviđeni nastavni program za odgovarajući predmet i razred, kao i sposobnost primjene znanja u novim situacijama, što se može povezati sa zadacima koji učenici rade na međunarodnim olimpijadama”, istakao je Trivić.
Državno takmičenje, kaže, kako takvo jeste priprema i selekcija učenika za međunarodne olimpijade.
“Mentori pripremaju učenike osnovnih i srednjih škola uz pomoć literature koja je sastavni dio informatora za svaki pojedinačni predmet a koji su objavljeni na sajtu Ispitnog centra. Državno takmičenje u znanju prilika je da se diferenciraju nadareni učenici i da se njima posveti posebna pažnja. Najuspješnijima treba obezbijediti uslove za usvajanje složenijih pojmova i razvijanje posebnih sklonosti i talenata. Ovaj složen i veoma važan zadatak može se rješavati samo kroz saradnju više institucija a isto tako i kroz promociju javnosti. Nastavnici sami prepoznaju učenike koji su nadareni za pojedine oblasti i rade sa njima na redovnoj nastavi i van nastave, u vidu sekcija i časova dodatne nastave. Osnovne i srednje škole na teritoriji Crne Gore organizuju školska takmičenja, koja prethode Državnom takmičenju”, naveo je on.
Smatra da ovakvim tekstovima i naslovima “demotivišete prije svega djecu”.
Preporučeno
“Naglašavam najbolju djecu, a samim tim i njihove mentore čime se pokazuje nerazumijevanje cilja takmičenja. Ovim putem pozivam Vas da krajem marta budete prisutni na manifestaciji „Veče najboljih” kada ćemo promovisati i nagraditi najbolje učenike, njihove mentore i škole. Ispitni centar se više ovim povodom neće oglašavati već će u skladu sa svojim nadležnostima uraditi analizu Državnog takmičenja i isticati ono najbolje što imamo u Crnoj Gpri. Uz uzajamno razumijevanje i poštovanje, nadamo se nastavku dobre profesionalne saradnje”, zaključio je Trivić.