Iz GI “21. maj” pitaju treba li piscima ovog poglavlja sugerisati da bez pravovremenog upoznavanja sa – filozofijom, istorijom, pravom, estetikom i urbanizmom, preduzetništvom, respektom prema životnoj sredini, idejom građanske države i pluralističkog društva, bazičnim medicinskim znanjem, seksualnošću, muzičkom kulturom i sportskim načinom života, sva druga znanja i vještine neće pomoći u formiranju prosvijećene, otvorene i slobodne ličnosti.
“Baš kao što bi poželjno bilo da je Program novoizabrane vlade jasno odbacio bilo kakav pokušaj klerikalizacije obrazovanja ili npr. finansiranja vjerskih ustanova iz državnog budžeta. Nema niti jedne rečenice koja bi apostrofirala sekularnost, razumnost i naučnost obrazovanja što je brana da društvo ne potone u primitivizam,zatucanost, etno-klerikalizaciju i provincijalizam, što je inače slučaj sa sadašnjom Crnom Gorom”, ističe se u saopštenju.
Takođe, prema njihovim riječima, program ne dotiče pad univerzitetskog obrazovanja niti potrebu za njegovom depolitizacijom i neupitnom autonomijom kao i njegov slab međunarodni rejting, niti se nova izvršna vlast ima namjeru baviti oportunizmom i lukrativnom samoizolacijom nacionalne akademije nauka i umjetnosti. Još manje su autori programa zainteresovani za konformizam i beznačajnost društveno i politički indiferentne studentske omladine.
Preporučeno
“Zato nećemo pretjerati ako zaključimo da se u okviru mandata Spajićeve vlade ništa neće desiti u pogledu preobražaja crnogorske prosvjete i nauke. Ne naslućuje se vizionarski odnos, probitačna rješenja se ne naziru, razumijevanje ključnih problema se ne uočava, dok je nemoguće detektovati reformatorsku politiku koja bi kod mladih forsirala kritički duh, posvecenost esencijalnim i multidisciplinarnim znanjima i istovremeno išla u pravcu eliminacije degradirajućih praksi u sveobuhvatnom crnogorskom obrazovanju”, zaključuju iz GI “21. maj”.